18
Окт
17

ich spreche nicht gut deutsch

в училището, което бях харесала преди хиляда месеца, се оказа, че всички места са заети, да съм отидела пак другата седмица (за кво, не стана ясно). затова се разтърсихме още и намерихме едно в шарлотенбург с добра репутация и ниски цени. намерих и курс А1.1, който започва на 23-ти октомври, но като отидох там и чаках с номерче в ръка почти час, се оказа, че това е интеграционен курс, на мен не ми трябвал такъв като съм от българия. следващият курс за моето ниво бил през ноември. викам им, ама моля ви се, дайте нещо октомври. уж имах идея да си уча сама 1 месец и ноември да се запиша на А1.2, но това с училищата и местата ме обърка и викам давай. човекът каза, че вече е започнал един курс и съм изпуснала цяла седмица. после се оказа, че са само 2 дни. тъкмо предишните два дни си бях играла на дуолинго и още един апп за учене на немски, а и той каза, че не е проблем да започна по-късно и че днес, да, ДНЕС след един час имат часове, искам ли да се запиша. записах се! питам го – нямам учебник, тетрадка, химикал даже, кво прайм. споко, ще ти дадат.

не разбрах какво ще ми дадат, затова през този последен час от живота ми преди официално да започна да уча немски за първи път, сновях по вилмерсдорфер щрасе със следните важни мисии: да ям (не бях много оригинална и сгънах половин дурум дюнер, другата половина я загънах и пъхнах в раницата, за да я омирише хубаво на лук), да си купя един рол-он от росман, за който кало ме светна, да си купя вода, че аз просто бях излязла от нас с идеята, че до един час се прибирам. в сновежа си попаднах и на един евтин магазин за всичко и си купих бележник с най-тънките листи евър и химикали с гел. викам си – за кво съм си мъкнала специални тетрадки и всичките си химикали от българия, така всичко да ми е готово, и без тва си ги имам, и без тва съм ги донесла, ми сега изведнъж бам! напълно неподготвена отивам на курс. научила съм 5 думи и 2 изречения от дуолинго (другите така или иначе ги знаех). браво, много отговорно подхождаш към нещата. ама квот такова.

бях си представяла, че курсът ще е през английски, но няма братче. пуста наивност. госпожа бригите говори само на немски, учили са държави, националности, други неща дето не знам. но всички наистина са много начинаещи, сричат, пънат се. моето предимство е, че поне знам как да чета думите. 4 часа сричаме, мъчим се, гадаем, не знаем и се опитваме. и пеем песничка – ich bin auslander und spreche nicht gut deutsch. в почивката съм успяла да си купя учебник, да си изям дюнера в двора и да се полюбувам още на прекрасната сграда на училището.

разказах ли за сградата! някво съвършенство. червени тухли, бръшлян виещ се по стените – почервенял и той, дори през единия прозорец беше влязъл, а светлината така хубаво го грееше. големи масивни врати с метални дръжки. аз съм влюбена в сградите в берлин. искам да ги прегръщам. до паркинга за колела – детска площадка, но е оградена и не се влиза през нашия двор (проверих).

стана ми много хубаво. май за първи път. първата седмица ми беше уморено, нищо не ми се правеше. бях изтощена от цялото държавен-изпит-събиране-на-целия-си-багаж-занасянето-му-до-бургас-последни-дни-с-нашите-последни-дни-в-софия-и-вършене-на-куп-задачи-и-виждане-с-хора-опит-да-натъпча-багажа-си-в-куфарите-за-берлин. бях емоционално изтощена. аз все още нямам много енергия, но този първи ден на курса ми хареса, въодушевих се.

на втория ден още от същото.

0 Responses to “ich spreche nicht gut deutsch”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

Follow детски му халюцинации on WordPress.com
текст за текста от текста роден в прах от страници превърнат, върнат на майка му в хартиен ковчег

а ти какво пишеш?

nimfomanche кльомба точка gmail точка com
не ми кради хапчетата
88x31

date

октомври 2017
П В С Ч П С Н
« Март   Ноем »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
случайно мъничко ме заболя на онова мъничко място

минало незабравимо

ако ще си играем игрички, почвай, тук е мястото
а какво е отечество?

Категории

недей

